sobota, 19 grudnia 2015

Kamieniczka / Kolektura Lotto (w trakcie rozbiórki) - ul. Górska 32


Zainteresowała mnie taka oto kamieniczka przy ul. Górskiej 32. Z powodu, jakże błahego (właśnie zaczynałam robić zdjęcia) podszedł do mnie Pan (nazwę Pana "Miejscowym", mieszka chyba w bloku obok). Prawdopodobnie z nudów "Miejscowy" rozpoczął ze mną swobodną rozmowę o danej kamienicy. Ostatni właściciel kamienicy - Pan Rakowski, podobnież sprzedał swoją kamienicę (absolutnie miał takie prawo) i obecny właściciel (chyba kolejny developer) ma zamiar ją zburzyć - informacje z rozmowy uzyskane w październiku 2015 r. 
W kamieniczce nie dało się już normalnie mieszkać - nie tylko, że zimno, ale wszystko powoli zaczynało się kruszyć i niebezpiecznie odpadać (balkon). Widać oczywiście wymienione okna (plastiki) na piętrze, ale też natura zaczęła wdzierać na kamieniczkę (roślinność, samosiejki).
Jak widać na moich zdjęciach na dole funkcjonował zieleniak: "Kabaczek" Marzanny Zaborowskiej, sklep warzywno-spożywczy (podobnież w sezonie oblegany).
Znalazłam też, że pod adresem kamieniczki mieściła się firma - "Kowalski Paweł Usługi Budowlane" - cóż za ironia, firma budowlana i taki stan kamieniczki ostatecznie.
W podwórku (wjazd bramą) mieścił się zakład metalurgiczny.
Całkowita powierzchnia kamieniczki i terenu (m.in. spore podwórko z tyłu kamienicy i przylegająca kolektura Lotto), którego był ostatnim właścicielem Pan Rakowski wynosi 371 metrów kwadratowych. Ciekawe co powstanie na takim kawałku ziemi w pobliskiej okolicy Łazienek Królewskich.
Obecnie (grudzień 2015r.) wisi ogłoszenie na kamieniczce: "Rozbiórka bud. mieszkalnych na działce (...)". Termin prac rozbiórkowych to: 24 listopad - 30 grudnia 2015 r., czyli dokładnie jak powiedział Pan "Miejscowy". Pojawił się kontener, a zniknął już balkon i kolektura nr 1/219, której okolicznym mieszkańcom chyba najbardziej brak.

Aktualizacja.
Zdjęcia wykonałam w sierpniu 2017 r.
Ujęcie budowy przy ul. Górskiej 32 wykonałam od strony ul. Stępińskiej.
Dalsze losy punktu Lotto - parter budynku ul. Gagarina 25, obok ul. Górskiej 32. W tle widać kawałek budowy.


Bok od ul. Gagarina.
Front - ul. Górska 32.

1 komentarz :

  1. W dniu dzisiejszym widziałam już pierwsze prace budowlane na tym terenie. Ma tu powstać budynek mieszkalny z częścią usługową. Inwestorem jest firma Rakowski Investment. Podobno pracę mają zakończyć się w grudniu 2016 roku, ale nie widząc nawet jednego piętra, trudno mi w to uwierzyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">