wtorek, 2 stycznia 2018

Budynek Katowskiego - ul. Chełmska 36

Zdjęcia wykonałam w sierpniu 2017 r.
Ujęcia z ul. Chełmskiej.
Tył budynku.

Budynek powstał około 1913 r.
Od 1995 r. w budynku zaczęła funkcjonować Wspólnota Mieszkaniowa.
Od około 12 lat budynek jest niezamieszkały. 
Na dole budynku usytuowane były lokale usługowe m.in. zakład fryzjerski (damski, na rogu, jedyny prywatny lokal w całym budynku), kebab, odzież na wagę (od ul. Zakrzewskiej), art. spożywcze (od. ul. Chełmskiej). 
Na początku 2010 r. został zamknięty zakład fryzjerski z powodu pękniętej rury, ostatni użytkowany lokal w całym budynku.
W 2007 r. nieruchomość miała być sprzedana w przetargu.
Na chwilę obecną właścicielem znaczącej większości udziałów (93,62%) jest m. st. Warszawy.

Ciekawostka:
1. Na Liście cywilnych ofiar Powstania Warszawskiego znalazłam dane: Krzysztofa Grzeszczyka (ur. 25.06.1925 r.) zamieszkały przy ul. Chełmskiej 36.

2 komentarze :

  1. Wychowałem się tutaj mieszkałem na parterze,a P.Grzeszczyk był właścicielem zakładu fryzjerskiego, wspomnienia i jeszcze raz wspomnienia Waldemar

    OdpowiedzUsuń
  2. https://www.1944.pl/powstancze-biogramy/boleslaw-zukowski,52855.html to brat mojego dziadka zginął w powstaniu mieszkał tam z rodzicami bratem (moim dziadkiem) i siostrą :)

    OdpowiedzUsuń

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">