niedziela, 26 sierpnia 2018

Ciekawostka / Ogrodzenie - ul. Krzywickiego 4

Zdjęcia wykonałam w czerwcu 2018 r.

Jako ciekawostkę chciałam pokazać tabliczkę przedstawiającą wykonawców ogrodzenia przy ul. Krzywickiego 4.

"WYTWÓRNIA SIATEK I OGRODZEŃ
W. MASTALERSKI i T. RADECKI
WARSZAWA GRANICZNA 4
TEL. 709-53".

Po tylu latach wykończenia ogrodzenia i jego stan również są interesujące.
Poniżej znalazłam dwa ogłoszenia reklamowe, ale widniał na nich tylko W. Mastalerski, nie udało mi się ustalić, kiedy dołączył do niego T. Radecki.
W Książce adresowej z przełomu lat 1939/1940 znalazłam pod nr 284. Ogrodzenia druciane, taką krótką reklamę:
"2 09 53 Mastalerski W. Graniczna 4".
W innej książce reklama już była obszerniejsza:
"Wytwórnia siatek i ogrodzeń drucianych
Wacław Mastalerski
Graniczna 4    Tel. 2-09-53".

6 komentarzy :

  1. Też zwróciłam uwagę na tą tabliczkę; lata minęły, historia przejechała walcem po okolicy, a tabliczka jak wisiała, tak wisi... Pozdrawiam z Gdyni, ja, Beata, wielki miłośnik warszawskich zakamarków ♥️

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem prawnuczką W. Mastalerskiego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Czy mogłaby Pani napisać np. Jak długo Pani pradziadek prowadził firmę? Czy działał tylko na terenie Warszawy/wybranych dzielnic?
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Dzień dobry, mnie również. Dziadek był z Żabiej, warsztat miał na Granicznej, całe jego życie i przodków kręciło się wokół Grzybowa (i Grzybowskiej). Podczas wojny mieszkali na Płockiej. Po wojnie miał problem z uzyskaniem pozwolenia jako przedsiębiorca, ale kontynuował robienie ogrodzeń (głównie siatek) w Podkowie Leśnej jeszcze w latach 60 i 70. Grodził przed wojną dużo na Żoliborzu i obecnych Bielanach. Tam miał też kamienicę. Wiem, że ogrodził klasztor, gdzie teraz jest UKSW na Dewajtis. Przed wojną z tych rzeczy o których opowiadał (a żył do 1996 roku) to na pewno Żoliborz/Bielany i Filtry. Na tym się dorobił.

      Usuń
    3. Bardzo Pani dziękuję za odpowiedź. Dla mnie właśnie takie komentarze są najcenniejsze.

      Usuń

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">