wtorek, 27 października 2020

Tablica pamiątkowa - ul. Malczewskiego 15

 

Zdjęcie wykonałam w lipcu 2020 r.

Treść tablicy pamiątkowej:

"W TYM DOMU W CZASIE POWSTANIA WARSZAWSKIEGO 1944 R.
MIEŚCIŁA SIĘ KOMENDA PUŁKU ARMII KRAJOWEJ "BASZTA"
DOWODZONEGO PRZEZ
PŁK STANISŁAWA KAMIŃSKIEGO "DANIELA"
SWOJEMU DOWÓDCY W 100-LECIE JEGO URODZIN
ŻOŁNIERZE WALCZĄCEGO MOKOTOWA
26 MAJA 1996 R."

Z umiejscowieniem tablicy na elewacji odpowiedniego domu były pewne nieporozumienia.
"No i teraz właśnie odkryłem niewłaściwą rzecz, bo przez cały czas Powstania miałem kwaterę przy ulicy Malczewskiego 17, a pod numerem piętnaście mieszkał dowódca pułku – pułkownik „Daniel”. Kilkanaście dni temu tam byłem, bo od czasu do czasu tam chodziłem, i pod numerem siedemnaście wisi wmurowana tablica, że tu mieszkał pułkownik „Daniel” w czasie Powstania. To nieprawda, bo mieszkał pod piętnastym. Nawet nasz oddział wystawiał wartę w tej willi koło pułkownika."
Wypowiedź Jana Gorczaka "Włóczęgi".
Źródło: https://www.1944.pl/archiwum.../jan-gorczak,1664.html.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">