środa, 20 stycznia 2016

Budynek - ul. Łyżwiarska 1 (zdziwienie)

Widok od ul. Kieleckiej. Ładne duże "podwórko". Teren ogrodzony. Wszystkie zdjęcia robione przeze mnie w styczniu 2016 r.
Wejścia na klatki schodowe zadbane, jak i cała elewacja.
Moje "zdziwienie", czyli adres na tabliczce - ul. Łyżwińska 1. Przy budynku jest furtka w ogrodzeniu. Z boku na budynku jest tablica z nazwą ulicy Kieleckiej.
Bok budynku, nadal od ul. Kieleckiej.
Dłuższa chwila na podziwianie balustrad i ul. L. Różyckiego.
Tutaj widok w pełnej krasie od ul. Różyckiego.
Z prawej, tam daleko ;), widać drugi budynek o tym samym adresie i ul. Łyżwiarska za tym drugim budynkiem. 
Dla odważnych i "wtajemniczonych", gdzie leży budynek o adresie Łyżwiarska 1? Podczas spaceru poniosły mnie nogi w osiedla (odśnieżone przez dozorców ścieżki były bardziej zachęcające niż błoto pośniegowe itp.) i znalazłam się przy skrzyżowaniu ulic: Kielecka i L. Różyckiego. Patrzę na tabliczkę na budynku, a tutaj niespodzianka... ul. Łyżwiarska 1. Polecam zerknąć na mapę. Na upartego budynek jest naprawdę blisko ul. Łyżwiarskiej, niektórzy pewnie uznają to za normalne i że się czepiam.
Jednakże moje lekkie zdziwienie może chyba tłumaczyć fakt, że budynek tworzy razem z innymi budynkami w okolicy - Osiedle WSM Mokotów - Kolonia I, a w tle, z prawej strony na ostatnim zdjęciu widać drugi budynek o tym samym adresie, czyli ul. Łyżwiarska 1 (tylko, że ten budynek leży przy skrzyżowaniu ul. L. Różyckiego i pożądanej przeze mnie ul. Łyżwiarskiej). Oba oczywiście powstały w latach 1948- 1952. Zaprojektowali je dwaj Panowie: Stefan Tworkowski i Zasław Stanisław Malicki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">