środa, 20 lipca 2016

Budynek - ul. Padewska 23

Zdjęcia wykonałam w kwietniu 2016 r.






Dom powstał w latach 1936-1938.
W czerwcu 2013 r. wydano pozwolenie na rozbudowę budynku prywatnemu inwestorowi.
Natomiast na Tablicy Informacyjnej (powyżej zamieściłam zdjęcie) znajdujemy, że "nadbudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego o jedną kondygnację z poddaszem; pozwolenie z dnia 5 maja 2014 r.; inwestorem jest Marta Sendrowicz itd."
W budynku funkcjonowało (nie widać po budynku, żeby nadal funkcjonowało) wiele prywatnych firm.

Ciekawostka:
1. W "Komunikacie Informacyjnym Nr 23, Warszawa-Mokotów dn. 29.8.1944 r." w dziale "Poszukiwanie zaginionych" można przeczytać: "Żona poszukuje Ryszarda Bogusza ul. Padewska 23 m. 3."

Aktualizacja (marzec 2019 r.)
Poniżej zamieszczam zdjęcia, które wykonałam w marcu 2019 r. (po remoncie, nadbudowie).


3 komentarze :

  1. Proponuję uzupełnić o nowe zdjęcia. Już po remoncie/rozbudowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się ta strona. Jestem z Sielc, interesuje mnie historia tej dzielnicy. Urodziłam w domu przy ul.Bończej 4A i tu nadal mieszkam moi przodkowie mieszkali przy ul.Chełmskiej, Podchorążych, Sieleckiej od lat 20-tych ubiegłego wieku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przed wojną budynek należał do Frajdy Bitner, żony Mojżesza Bitnera, właściciela kamienicy przy Padewskiej 18.

    OdpowiedzUsuń

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">