wtorek, 31 stycznia 2017

Budynek Zgromadzenia Zakonnego - ul. Racławicka 14

Zdjęcia wykonałam w czerwcu 2016 r.
Ujęcia od ul. Dożynkowej.
Zdjęcie wykonałam wczesną wiosną 2016 r. Ujęcie z ul. Racławickiej.
Zdjęcie wykonane przeze mnie w styczniu 2017 r. Część dobudowana w późniejszym czasie niż główny budynek.
Styczeń 2017 r. - wykonane przeze mnie.
Dom Prowincjalny Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Misjonarek Maryi, kaplica pod wezwaniem Matki Boskiej Królowej Misji powstał około 1925 r.
Podczas Powstania Warszawskiego w klasztorze był szpital polowy - BASZTY B1.
W styczniu 2003 r. w części kamienicy Sióstr zaczęła działać Szkoła Podstawowa nr 2 Przymierza Rodzin im. ks. Jana Twardowskiego (przeniesiona z ul. Biedronki 1). Wejście do szkoła jest od ul. Dożynkowej.

Ciekawostka:
1. Maria Uklejska-Zakrzewska, ps. Marysia, od 20 sierpnia 1944 r. do 27 września 1944 r. była sanitariuszką, właśnie przy ul. Racławickiej 14.

Aktualizacja 2020 r.
Zdjęcia wykonałam w czerwcu 2020 r.
Podaję link, gdzie można szczegółowo zapoznać się z prowadzonymi pracami budowlanymi:

Widok od ul. Racławickiej.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

=script> async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">